עדכון בדבר מכרז 9/16 של נתיבי איילון למתן שירותי ניהול פרויקטים לשלב תכנון וניהול פרויקטים לשלב ביצוע

חברים יקרים, 
 
אנו שמחים לבשר על הצלחה משמעותית וחשובה של הארגון בפעילותו המתמשכת והמאומצת לשמירה על האינטרסים והזכויות של החברים.
 
מכרז 9/16 של חב' נתיבי איילון למתן שירותי ניהול פרויקטים לשלב תכנון וניהול פרויקטים לשלב ביצוע, הינו מכרז משמעותי המתנהל בימים אלה. לאחר פרסום המכרז, התקבלו במשרדי הארגון פניות ממספר חברים, אשר העלו מספר סוגיות בעייתיות במכרז, המביאות לפגיעה בזכויות המציעים הפוטנציאליים במכרז. נוכח פניות אלה ולאחר בחינתן, פעל הארגון באמצעות יועציו המשפטיים לשינוי התנאים הבעייתיים במכרז האמור, על ידי העברת פנייה מפורטת ומנומקת לחברת נתיבי איילון. בפנייתו זו, הסב הארגון את תשומת ליבם של מקבלי ההחלטות בחברה, לבעייתיות המשפטית והמהותית שבסעיפי המכרז.
 
לשמחתנו הרבה ומתוקף פנייה זו, הפגינה חב' נתיבי איילון קשב רב ומקצועיות בכך שפרסמה לאחרונה את הבהרה מס' 4 למכרז, ממנה עולה כי התנאים הבעייתיים במכרז עליהם הצביע הארגון אכן שונו, באופן אשר משפר בצורה ניכרת ומשמעותית את התנאים הכלכליים אשר יקבלו המציעים שיזכו במכרז. כך, בין היתר, בעקבות הפנייה שנשלחה, נאותה חברת נתיבי איילון ותיקנה את תנאי המכרז כך שיעמדו בדרישות תקנה 5 א' לתקנות חובת המכרזים ובמקום חלוקה של 70% לקריטריון האיכות מול 30% לקריטריון המחיר, נקבע כי בחירת הזוכים תתבצע על בסיס 80-20, כנדרש על פי הדין. 
 
כמו כן, במקום שהתמורה לה יהיו זכאים המציעים במכרז תיקבע על פי ממוצע הצעות המחיר של כלל הזוכים במכרז (על כלל הקטגוריות השונות בו), תנאי המכרז שונו, כמוצע במכתב, כך שהתמורה תיקבע על פי ממוצע נפרד שיתבצע עבור הזוכים בכל קטגוריה בנפרד. 
 
שינוי נוסף בתנאי המכרז שהתבצע בעקבות פניית הארגון, הינו תיקון תנאי המכרז, כך שלא יתאפשר להורות לזוכה בקטגוריה גבוהה לבצע עבודות מקטגוריות בהיקפים נמוכים יותר וכי ניתן יהיה למסור מטלת עבודה רק בקטגוריה נמוכה אחת בלבד מהקטגוריה אליה מסווג המציע.
 
עוד שינוי שראוי לציין, הינו ביטול הדרישה כי המנכ"ל ו/או בעל השליטה של המציע חייבים להיות בעלי ניסיון אישי של 5 שנים לפחות בניהול תכנון ו/או ביצוע פרויקטי הנדסה אזרחית, והוספת אפשרות כי המהנדס הראשי של המציע הוא זה שיהיה בעל הניסיון כאמור (ולאו דווקא בעל השליטה או המנכ"ל).
 
אלה הן דוגמאות בלבד לשינוי המשמעותי שבוצע בתנאי המכרז בעקבות פניית הארגון.

הארגון ימשיך לפעול עבור החברים בכל עת שיידרש לכך.
 
בברכה, 
עו"ד ליאור בר-און (ת. ניהולי),
מנכ"ל